Enja Brelih (foto: Enja Brelih).
Profile picture for user Ziva Brecelj Živa M. Brecelj
Ustvarjeno dne
Ned, 25.7.2021 07:37
Ste se kdaj vprašali, kdo stoji za popolnimi fotografijami vplivnic in ustvarja njihovo podobo na družbenih omrežjih?

Ena od njih je fotografinja Enja Brelih, ki poleg fotografiranja vplivnic sodeluje tudi z številnimi majhinimi in velikimi podjetji, ki jim pomaga ustvarjati foto vsebine za njihova socialna omrežja.

Enja, ki zase pravi, da raje stoji za fotoaparatom kot pred njim, nam je zaupala tudi želje vplivnic, zakaj ne podpira pretirano obdelanih fotografij in kako glamurozno je življenje naših zvezdnic družabnih omrežij.  

Kako ste se znašli v svetu vplivnic in začeli z njimi sodelovati? 

»Vedno me je zanimala ulična fotografija, tista, ujeta v trenutku oziroma 'street style'. Med študijem fotografije sem leta 2015 iskala modele in tako sem spoznala Aljo Perne. Ravno takrat je začela pisati svoj modni blog, jaz pa sem si želala fotografirati stajlinge v gibanju na ulicah. Kasneje so moje delo opazili tudi drugi in tako sem začela sodelovati še z različnimi modnimi navdušenkami in vplivnicami.«

S katerimi sodelujete? 

»Že šest let sodelujem z Aljo Perne, veliko delam tudi z Terezo Poljanič (Tereza’s choice), Piko Zrim (The 50th Avenue), Bojano Ksela Rose (mrs.b.rose), Ulo Furlan ... Preko vplivnic sodelujem tudi s številnimi podjetji in modnimi znamkami.«

Alja Perne (foto: Enja Brelih).

Koliko sledilcev imajo povprečno vaše naročnice? 

»Pravzaprav ne vem, saj me to ni nikoli zanimalo. Pri sodelovanju z nekom iščem predsvem medsebojno energijo in korektnost, le tako je lahko sodelovanje dolgotrajno in zanimivo. Imeti moramo tudi podoben okus za estetiko.«

Kako potekajo priprave na fotografiranje vplivnic?

»Najprej izberemo lokacijo fotografiranja, pregledamo smernice, ki jih pripravi podjetje in njihove želje. Moje vplivnice namreč sodelujejo z različnimi znamkami, jaz jih fotografiram in tako skupaj ustvariva vsebino za blagovno znamko. Podjetja že vnaprej podajo svoje smernice in želje glede fotografij, ponavadi določijo tudi lokacije, izberejo rekvizite, tematike, stajlinge, ličila in podobno.«

Ula Furlan (foto: Enja Brelih).

Koliko blišča je v življenju slovenske vplivnice in kako uspešne so?

»Blišč precej relativna stvar. Za nekoga blišč lahko pomeni podarjena VIP vstopnica za koncert Tanje Žagar, s penino v roki, za nekoga drugega pa je to morda povabilo na filmski festival v Cannesu. (smeh)

Dober influenser si z iskrenim pristopom skozi čas ustvari močan osebni stik s svojimi sledilci. Vplivniki so pravzaprav dobro orodje za promocijo nekega izdelka, saj imajo le toliko sledilcev, da lahko uspešno pripomorejo k prodaji. Zdi se mi, da podjetja v tujini veliko bolj cenijo vplivnice kot pri nas.«

Bojana Ksela Rose (foto: Enja Brelih).

Kaj ponavadi obdelate, oziroma kaj si vaše naročnice želijo skriti ali izboljšati?

»Ponavadi na fotografiji prilagodim svetlobo, barvno temperaturo nato pa na koži z retušo odstranim morebitne akne in podočnjake. Pazim, da obdelujem le tisto, kar me vizualno zmoti. Nikoli ne popravljam oblike telesa.

Nekoč je naročnica želela, da bi ji zožila roke in noge. Ker tega ne počnem, nisva nikoli več sodelovali. In prav je tako. Za znamko The Base Label smo na družbenih omrežjih objavili povsem neobdelane fotografije in to se mi zdi super!«

Na Norveškem so z zakonom prepovedali zavajanje s filtri obdelanimi fotografijami na socialnih omrežjih, kršiteljicam pa grozi denarna in celo zaporna kazen, če pod fotografijo ne navedejo, kaj so na njej spremenile. Se vam zdi to spodbuden trend? 

»To se mi ne zdi prav nič narobe. Mladi imajo trenutno zelo napačno predstavo o lepoti in o tem, kako je v resnici videti oseba, kadar nima za sabo ekipe frizerjev, umetnikov ličenja in fotografov, ki v postprodukciji popravijo določene dele telesa in obraza. Zdi se mi zelo spodbuden trend, morda si bo kakšna najstnica postala bolj všeč, ko bo videla, da to, kar vsak dan spremlja na družbenih omrežjih ni odsev realnosti.«

Foto: Enja Brelih

Starejše novice