14 odrov, 96 izvajalcev, 180.000 obiskovalcev, šest potrjenih okužb. Je Exit 2.0 zgodba o uspehu cepljenja? (foto: Exit press)
Ustvarjeno dne
Sre, 14.7.2021 10:12
Prvi večji evropski festival po začetku epidemije je deloval kot vzporedni svet.

Napoved letošnje izvedbe festivala Exit s polno kapaciteto je vzbudila velikanski interes svetovne javnosti in medijev. Se bo tradicionalno dogajanje na Petrovardinski trdnjavi nad Novim Sadom res zgodilo, ali bo tako, kot smo zdaj že vajeni, tik pred zdajci odpovedano, so se spraševali vsi. 

Srbija se je izvedbe lotila resno in premišljeno, Exit 2.0 – ime ne simbolizira samo dvajsete ponovitve, ampak tudi novi začetek – je bil paradni konj promocije uspešnosti spopadanja z epidemijo.

Kot ena najbolj precepljenih evropskih držav je z njim pokazala svoj vpliv v regiji in po pričakovanjih požela tudi zgražanje pri delu domače javnosti.

Se to res dogaja?

Več kot 40.000 obiskovalcev iz 70 držav se je vsak dan valilo preko velikega mostu, ki preko Donave pelje proti vnožju hriba, nad katerim se vije znamenita trdnjava.

Strogi pregled pogoja PCT, brez katerega si ni bilo možno vstopiti na festivalsko prizorišče, je bila zadnja ovira pred svobodnim doživljanjem stare normalnosti, ki je velika večina prisotnih na odru in pred odrom ni doživela leto in pol.

Joakim Brodén vokalist švedskih Sabaton, ene redkih zasedb izven ožje regije, ki je nastopila na letošnji ediciji (večina tujih gostov je bila DJ-jev) je ob huronskem sprejemu ganjeno dejal, da so se po treh dneh vaj v Novem Sadu še na dan koncerta spraševali, ali se to res dogaja.

Ljubitelji plesne glasbe so letos bili zadovoljni nad izborom glasbenih gostov, saj jih je večina prihaja iz te zvrsti.

14 odrov za celonočno zabavo

Štirje dnevi in noči v Novem Sadu so delovali nerealno, sproščeno vzdušje je prevevalo iz kavarn, restavracij in ulic, celonočne zabave ob 14 odrih razmetanih po trdnjavi so se končevala v jutranjih urah, ki jim je sledila poldnevna »bonanca«, ko v mestu razen domačinov skorajda ni bilo nikogar na spregled do poznih popoldanskih ur.

Glasbeni nabor izvajalcev se je zaradi situacije, v kateri so bendi prisiljeni v hibernacijo, še močneje kot prejšnja leta naslanjal na najpopularnejše mojstre plesne glasbe.

14.000 testiranih, le šest potrjenih okužb?

Tistim brez potrdila o cepljenju, prebolevosti ali sveže negativnega testa, je bilo na voljo brezplačno testiranje. Med 14.000 opravljenimi testi so odkrili šest pozitivnih primerov.

Številka mogoče zbuja skepso, a v državo ni bilo mogoče vstopiti brez zahtevanih potrdil, festival je že dneve pred začetkom ponujal brezplačno cepljenje za domače in tuje obiskovalce.

»Ni pravih besed za opis čarovnije in nivo energije, emocij in občutka svobode, ki  jih je bilo občutiti na trdnjavi v štirih dneh. Letošnji Exit ni bil samo festival, bilo je gibanje ljudi, ki so pripravljeni narediti vse potrebno, da bi se znova povezali. Uspelo nam je organizirati varen festival in pripravljeni smo deliti znanje kako se to naredi s celotnim svetom,« je po zaključku dejal ustanovitelj in direktor festivala Dušan Kovačević.

Exit ni političen festival, a je tokrat v perspektivi deloval tako: po eni strani je oblasti omogočil, da se je pohvalila z uspešno cepilno kampanjo in posledično s spopadom z epidemijo, po drugi je jasno signalizirala, da namerava v prihodnjih mesecih živeti z virusom in ne panično zapirati družbe, kot bo to, kot kaže, počelo jeseni precej evropskih držav.

In predvsem to, da se množično cepljenje obrestuje in da po letu in pol psihoze ni nič lepšega kot zaživeti tako, kot smo bili vajeni. Ali je bil začetek skorajšnjega povratka v normalnost ali le iskrica upanja, ki bo kmalu ugasnila, pa bodo pokazali prihodnji meseci.

Starejše novice