Profile picture for user Ljubljanainfo Ljubljanainfo
Ustvarjeno dne
Sob, 8.5.2021 13:56
Vesna Messec je grafična oblikovalka in ilustratorka, ki se z umetniškim ustvarjanjem ukvarja že od malih nog. Kljub krizi, ki jo je prinesel koronavirus, in številnim odpuščanjem, pa se je sama zaposlila pri založbi Sanje in postala 'hišna' oblikovalka.

»V teh čudnih časih se zavedam, kakšno srečo imam,« nam že na začetku pogovora zaupa Vesna Messec. Prihaja iz Savinjske doline in že nekaj let živi v Ljubljani.

Študirala je vizualne komunikacije, torej grafično oblikovanje, tipografijo, ilustracije in podobne vede povezane z našim očesnim konzumerizmom.

Kljub temu da se je njeno sodelovanje z založbo Sanje pričelo le nekaj mesecev nazaj, pa sama ustvarja že vrsto let.

»Rišem, odkar pomnim, zares pa sem se z oblikovanjem in ilustracijo začela spoznavati v srednji oblikovni šoli Maribor, na katero imam lepe spomine. Zdaj, ko delam na založbi Sanje, cenim celo svoje oblikovalsko potovanje,« poudarja Vesna.

Sama večinoma oblikuje knjige

In kaj je sploh grafično oblikovanje ter ilustriranje. Je med njima kakšna razlika?

»Grafično oblikovanje in ilustracija sta dve veji na istem drevesu. Oblikovanje je opremljanje tiskovin, kot so plakati, letaki ter knjige, celostnih grafičnih podob podjetij in spletnih strani z grafičnim materialom. Lahko tudi nima komercialnega namena, ampak običajno vsebuje združitev besedila, oblik in barve. Ilustracija pa je ponavadi vizualno opremljanje teksta v različnih umetniških tehnikah. Na koncu procesa gresta oblikovanje in ilustracija skoraj vedno z roko v roki,« pojasni.

»Ilustracija mi je bila vedno najljubša in vtaknila sem jo, kamorkoli se je dalo,« dodaja Vesna. Sama večinoma oblikuje knjige, tako znotraj kot zunaj, ki je kot pravi, najljubši del njenega dela. In kaj sploh vključuje njeno delo?

»Torej, dobim končno besedilo, ga postavim v pravilen format in ga oblikujem ter po potrebi dodam elemente, nato pa oblikujem še naslovnico ter oboje pripravim za tisk. Komuniciram s tiskarji in sodelavci, fotografiram produkte, opremljam pa tudi promocijske materiale in socialne medije za založbo,« razloži Messec.

Oblikovanje se začne z idejami ter skicami

Povprašali smo jo, kako nastane tipična naslovnica in kaj vse je vključeno v postopek izdelave.

Kot pravi Messečeva, se najprej na založbi odločijo, če bodo kupili in obdržali obstoječo naslovnico, v kolikor gre za prevod knjige, ali pa bodo oblikovali svojo. 

»Če se odločimo za obstoječo, je postopek dokaj jasen. Grafiko prilagodim na pravi format in zamenjam besedilo ter dodam potrebne elemente. Če se odločimo za novo, pa začnemo z idejami. Najprej naredim različne skice naslovnice, in ko sva z urednico ali urednikom oba zadovoljna, začnem s pripravo grafičnega materiala. Kot sem že povedala, obožujem ilustracijo, zato mi do zdaj še ni uspelo narediti naslovnice brez nje,« pravi Vesna Messec.

Ko je grafika končana, se loti postavitve vseh elementov, določi kakršnekoli posebne barve, papir ali tehnike tiskanja in naslovnico pripravi na tisk. 

»Ko knjiga pride iz tiskarne, jo vedno pregledam, pretipam in prevoham. Včasih sem potem slabe volje, ker kje opazim kakšno napakico, ampak večinokrat sem presrečna in hvaležna, da sem lahko del procesa izdelave knjig. Dobim tudi avtorski izvod za domov, kar mi je v veliko veselje,« še dodaja Messečeva. 

Pri oblikovanju ji pomaga tudi Pinterest

Vesna večinoma svojo inspiracijo črpa iz same teme knjige, pri oblikovanju ji pomaga tudi Pinterest, omrežje, sestavljeno iz virtualnih tabel, kamor lahko pripenjamo slike in videe s katerih koli spletnih strani. 

»Večinokrat mi ideje same padejo na pamet, ko izvem vsebino, kar ne pomeni, da so vse dobre, vedno je potrebna selekcija. Zelo pomembni so pogovori z urednico oziroma urednikom, ker oni najbolje vedo, kakšen občutek daje besedilo, jaz pa morem ta občutek prenesti na naslovnico. Rada raziskujem in veliko časa preživim na Pinterestu, kjer imam shranjene všečne platnice. Vsaka knjiga, ki sem jo naredila do zdaj, pa ima tudi čisto svoj 'mood-board' To mi zelo pomaga, da se osredotočim na bistvo tega, kar hočem ustvariti,« razlaga Vesna.

Izdane knjige s štirimi njenimi naslovnicami

Kljub le nekajmesečnemu delu pri založbi Sanje, je Vesna Messec do sedaj oblikovala že štiri avtorske naslovnice. In sicer za knjigo Arcueil (Aleksandar Bečanović), Vrteče se srce (Donal Ryan) in dve različni naslovnici za roman Kirka (Madeline Miller) - trda in mehka vezava. 

»Težko mi je izbrati najljubšo, ampak recimo, da mi je kot celovit izdelek najljubša trda vezava Kirke, morda zato, ker sem jo tudi sama prebrala v končni verziji in tako dobila to celostno izkušnjo knjige, ki mi je bila zelo povšeči,« dodaja Vesna.

Za konec smo jo povprašali po njenih prihodnjih načrtih ter sanjah. »Želim narediti čim več naslovnic, ki mi bodo v ponos in prebrati čim več knjig. Želim si veliko sprehodov in prijateljskih pogovorov. Želim se kdaj spet preizkusiti v animaciji. Želim čisto sama ilustrirati slikanico za otroke. Želim se še veliko naučiti. Želim si tudi, da bi bili ljudje včasih manj požrešni ter bolj ljubeznivi in iskreni,« iskreno zaključuje Vesna Messec.

Starejše novice