1. oktobra 1975 je izšla Bohemian Rhapsody. 6 minutni singel kot napovednik za četrti album A Night at the Opera se je zdel kot karierni samomor mlade britanske zasedbe, ki je prvo pravo uspešnico imela z Killer Queen šele leto prej. Po standardih skladba ni bil samo predolga za radijski format, neobičajni preskoki med segmenti, med katerimi je bil tudi čudaška napol operna sekcija, nikakor ni obetal dobrega odziva med poslušalci. A bend in pevec Freddie Mercury, ki je Boemsko rapsodijo spisal, so bili neomajani - skladba ne bo skrajšana za radijski format, ker sicer ne bo “delovala kot mora.” Do Božiča se je zasidrala na vrhu britanske lestvice singlov in (p)ostala ena najpopularnejših pesmi vseh časov. Ostalo je, kot pravijo, zgodovina. Spodaj smo zbrali nekaj manj znanih dejstev o Bo Rap (kot so jo ljubkovalno omenjali člani benda), ki jih mogoče še niste prebrali.
Premetavanje v iskanju optimalne različice
Prvi dve leti po izidu je na koncertih nikoli niso izvajali “kronološko”, temveč po sekcijah, običajno prvo tretjino kot del venčka (medleya), kjer ji je praviloma sledila Killer Queen in nato druge skladbe, zadnja tretjina (rockovski del) je sledil pozneje. V skoraj celotni formi, od “Mama, just killed the man” do “anyway the wind blows” in nasneto operno tretjino, med katero so zapustili oder, so začeli izvajati šele leta 1977.
Nikoli slišana v celoti
V živo občinstvo ni nikoli slišalo celotne različice, saj uvodne ga acapella uvoda “Is this the real life” niso nikoli odpeli na odru - niti ga predvajali kot uvod v skladbo.
Radio Ga Ga
Da založba in menedžment niso bili navdušeni nad idejo izdaje 6 minutnega singla, je splošno znano dejstvo. Skrb se je razblinila, ko jo je radijski DJ Kenny Everett na Capitol Radiu v prvem vikendu zavrtel štirinajst krat. Do Božiča je singel že kraljeval na vrhu britanske lestvice in tam ostal devet tednov.
Bo Rap ni najkompleksnejša skladba Noči v operi
Bo Rap je vsekakor najbolj znan moment albuma A Night at the Opera, a skladba ni niti najdaljša ali vokalno “najgostejša” na plošči - to je Brianova Prophets’ Song, ki traja 8 minut in 21 sekund in vsebuje več vokalnih harmonij. Bend jo je v precej kompleksni različici izvajal do 1977.
Besedilo brez repa in glave
Verjetno ste se sami kdaj spraševali o čem točno govori besedilo, a tega ni vedel niti Freddie. “Besedilo je nesmisel v rimah, to je vse,” je nekoč dejal.
Video je bil nujno zlo
Danes velja Bohemian Rhapsody za prvi video spot v formatu, ki se je populariziral v osemdesetih, čeprav zares ni bil prvi tovrstni posnetek. Nastal iz nuje: bendu je imel napovedano turnejo do Božiča 1975, zato so raje posneli video, ki bi se vrtel v oddaji Top of the Pops, namesto da bi morali vsak teden znova v studiu snemat nastop na matrico. Snemanje je trajalo štiri ure.
Posrečeno neposrečene različice
Izmed res mnogih različic, ki so jih posneli ali izvajali mnogi glasbeniki po svetu (med drugim tudi P!nk, Puscifer, Bruce Dickinson & Monseratt Caballe, William Shatner, Flaming Lips in drugi), omenimo dve: prva je v izvedbi Muppetkov z vizuelno pisanim spotom, druga pa v izvedbi Kanye Westa na Glastonburyju, ki je sprožila val zgražanj in posmeha.
V imenu Boga
“Bismilah!” v opernem delu pomeni v arabščini “v imenu Boga”. Freddie si je fraze iz Orienta sposodil tudi tri leta pozneje pri Mustapha.
Trikrat na lestvicah
1992 je skladba izšla kot dvojni A stran singel (izraz, ko sta dve skladbi istočasno lansirani kot singel) z The Show Must Go On. V Angliji je pričakovano zasedla vrh tamkajšnje prodajne lestvice, v Ameriki pa je za las zgrešila prvo mesto in pristala na drugem - šlo je za najboljšo uvrstitev benda od leta 1980, ko je na drugi strani Atlantika kraljeval Another One Bites the Dust. Celotni izkupiček od prodaje je šel za raziskovanje zdravila proti aidsu. Tretji naskok na ameriško lestvico se je zgodil po uspehu istoimenskega biografskega filma pred dvema letoma, ko je skladba pristala na 33.mestu, neverjetnih 26 let po prvem izidu.
Ponavljajoča iritirajoča vprašanja
Vprašanja o nastanku skladbe so nespretni novinarji Brianu in Rogerju postavljali še leta po Freddijevi smrti (in pred izidom filmske biografije) in ju s tem občasno strašno iritirali. Med promocijo turneje Queen + Paul Rodgers je Brian prekinil intervju za nizozemsko televizijo, saj ga novinar ni spraševal nič o aktualnem projektu zaradi katerega je privolil intervju, temveč o trideset let stari skladbi in video spotu.
Z ljubeznijo do avta do zaslužka
Za B stran singla so izbrali Taylorjevo I’m in Love with My Car, ki jo je bobnar tudi odpel. Denar od prodanega singla se je delil glede na avtorstvo, kar je pomenilo, da je I’m in Love... Rogerju navrgel enak zaslužek kot Freddieju, ki je spisal Bo Rap. “Zaslužek je bil neverjetnen,” v smehu pravi bobnar, ki še danes na koncertih Queen + Adam Lambert izvaja skladbo.
Kavbojska pesem
Freddie je prvi osnutek skladbe spisal že 1968. Imel je le prvi stavek besedila “Mama, just killed a man”, ne pa tudi melodije. Osnutek je poimenoval The Cowboy Song. Tudi prvi osnutek Another One Bites the Dust je po besedah basista Johna Deacon govoril o kavbojih, "a se mi je zdel čuden, zato sem ga spremenil še preden sem idejo pokazal ostalim."